השוואה בין משכנתאות שונות

מדוע אי אפשר להשוות ריביות בין אנשים שונים כאשר לוקחים משכנתא?

נהוג להשוות את הריביות שקיבלתם ביחס לריביות שחבריכם קיבלו כשלקחו משכנתא וכך נוצר "עוגן" עליו מתבססים כדי לקבוע האם הריביות שלכם טובות יותר או פחות.

השוואה זאת היא בעייתי מאוד, אסביר.. משכנתא מורכבת מהנתונים של הלקוח, מהנתונים של הנכס/עסקה ומנתונים חיצוניים.

מהם הנתונים של הלקוח?

הכנסה חודשית, וותק בעבודה, דירוג אשראי, התחייבות ואובליגו (הלוואות, מזונות וכו'), סטטוס משפחתי ומספר ילדים , הון עצמי, איפה מנהל חשבון עו"ש, תכנית פיננסית עתידית לעסקה ולמשפחה

מהם הנתונים של העסקה?

כמה אחוזי מימון צריך לקחת , מה הקצאת ההון מהבנק, מיקום הנכס ורישום הבטוחה, קומה של הנכס, סוג העסקה, תמהיל המשכנתא (החזר חודשי, תקופה, ומסלולים)

מהם נתונים חיצוניים?

התקופה שבה נקלחה המשכנתא שאליה אני משווה ומאיזה סניף ובנק נלקחה המשכנתא

במידה קיימים שני אנשים שאפשר לענות על כל השאלות באופן זהה אולי יהיה בסיס להשוואה, אחרת?? לא ניתן יהיה לקבל השוואה אמיתית.

מכאן החשיבות לדעת לנתח את כל הנתונים הנ"ל (ועוד רבים אחרים) לפני לקיחת המשכנתא, ולגזור תמהיל וריביות מטרה אליהן נכוון, כדי שבעת ניהול המשא ומתן ונתן נוכל להשוות בין תפוחים לתפוחים ויהיה לנו עוגן אמיתי וריאלי אליו נוכל לכוון ולהגיע.

לכן אם אתם רוצים להקל על עצמכם, תבינו לעומק מה אומר כל מאפיין שהזכרתי ומה השלכותיו על העסקה, תבנו לעצמכם תמהיל אופטימלי בהסתכלות ארוכת טווח, תכינו תיק משכנתא מושלם להגשה לבנק, ולבסוף תלכו לבצע משא ומתן אגרסיבי בין הבנקים בצורה חכמה בהתאם ליכולות של כל סניף.

או שפשוט דברו איתנו ונבנה לכם ביחד משכנתא מושלמת תפורה במיוחד עבורכם שתלווה אתכם שנים רבות קדימה.